dag 23 t/m 28 - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Rene Kok - WaarBenJij.nu dag 23 t/m 28 - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Rene Kok - WaarBenJij.nu

dag 23 t/m 28

Blijf op de hoogte en volg Rene

29 September 2014 | Spanje, Sobrado

Dag 23

woensdag 24 september Cadavedo - Pinera 31 km
Gisterenmiddag toen we boodschappen aan het doen waren kwam ik iemand tegen die ik al een paar dagen niet meer had gezien Marjolijn.
Ook in Irun gestart en daar voor de eerste keer kennis gemaakt.
Ze loopt lekker haar eigen tempo en laat zich af en toe een stukje vooruit brengen zodat het voor haar te doen is. Nog een wijntje gepakt uit de fles die de hospitalero daar had neergezet. Er waren 8 slaapplaatsen en die waren allemaal bezet in deze auberge er waren er nog meer in dit dorp.
Hij had wel gezorgd voor koffie thee en melk en ee volle doos cakejes zodat je niet met ee lege maag hoefde te starten. Er blijft veel asfalt voorbij komen waar men over lopen maar dat geven ze ook in de gids aan. Je bent blij dat je af en toe een keertje langs de weg weg bent. Dan loop je in de kleine dorpjes waar tenminste iets te zien is. De mensen zijn vriendelijk en groeten iedereen die voorbij komt. Deze route is in Spanje ook bij veel mensen bekend ze weten met wat voor doel je daar aan het lopen bent.
Er is een winkeltje in het dorp moet dus dadelijk nog even boodschappen
Zodat er voor vanavond ook nog iets te eten is en wat te snaaien want het moet natuurlijk ook wel een beetje op vakantie lijken.
groetjes Rene.

dag 24

donderdag 25 september Pinera - Ribadeo 36 km
Gisteren had ik Heins nog even gezien de wielrijder die met z,n camper zijn vrouw begeleid bij het wandelen. Als hij zelf tijd heeft pakt hij z,n wielrijderfiets en maakt zelf ook een sportief ronde. Vandaag weer veel op asvalt gelopen en met warm weer deze combinatie geeft meer ongemak, vooral blaren. Op heel de tocht nog nergens last van gehad maar nu kon ik er toch wel een paar voelen. Een op de hiel was zo groot als een knikker maar aan de kleur te zien zat bloed bij ook. Dus hier heb ik even wat aandacht aan geschonken doorprikken ontsmetten en afplakken. En nu maar hopen dat het rustig blijft. Een lange tocht en toen we in Ribado aankwamen waren er nog maar enkele slaapplaatsen in deze kleine auberge. Twee personen gaven aan niet verder te kunnen en zouden met de bus verder doorreizen naar Santiago. We zijn onder de 200 km gekomen en in principe nog 7 wandel dagen en bij hoge uitzondering 8. De Camino del
norte houdt op te bestaan. Vanaf morgen verlaten we de kust om in enkele dagen ons bij te voegen op de Camino France. Dan wordt het daar nog drukker. Heel opvallend morgen zal zijn dat er een stuk minder asvalt is en dat de schelp omgedraait zal zijn. Hij gaat met het open gedeelte de richting aangeven en niet met het stuk waar de stralen samen komen. Hopelijk gaan we nog enkele leuke wandel stukken tegenkomen want dat heb ik gemist de laatste dagen. Jerry uit Amsterdam hier kan weer nederlands praten .
groet Rene

dag 25, papa zijn verjaardag!

Vrijdag 26 september Ribadeo - Lourenza 29 km.
Gisterenavond nog samen met Jerry de Amsterdammer 2 kleine flesjes wijn genuttigd, zat niet meer in als 40 cl dus dat valt ook mee. Hij was de tocht op de fiets begonnen maar kreeg onderweg het gevoel dat het te snel ging. Heeft z,n fiets naar Santiago gebracht en is weer terug gegaan om het restant te gaan lopen. Je doet het lichamelijk niet zomaar dus kreeg al snel last van z,n benen met als gevolg dat hij de bus neemt naar Santiago even uit rust en dan samen met een vriend het lastste stukje naar finissterra gaat lopen. Een speciale dag vandaag want ik vier mijn verjaardag zonder vrouw en kinderen in Spanje. Jerry had ik gisteren verteld dat ik jarig was vandaag
dus die had ook een klein flesje wijn megenomen. Dus gisteren avond al een klein feestje gehad. Tegenmijn 3 spaanse talige wandelmaatjes proberen vanmorgen uit te leggen dat dat in nederland best wel een spec iale dag is. Ze snapten op den duur wel wat er aan de hand was. Betty zou vannacht bellen maar dat had ik zelf al gedaan om 12 uur anders was ieder
een wakker. Vannacht naar de badkamer geslopen en daar betty gebeld.
Verder veel berichtjes en telefoontjes gehad.
Wel een heel mooi cadeautje gehad in Spanje, een wandeltocht zoals die moeg zijn. Veel in de bossen over zand en rots paadjes lopen daar ben ik op mijn best, een beetje door heel kleine dorpjes klimmen naar 600 meter.

groetjes Rene

dag 26

Zaterdag 27 september Lourenza - Gontan 25 km.
Gisterenavond nog even mijn verslagen en enkele foto,s naar joyce gestuurt zodat zij ze weer op de site kon zetten. In het cafeetje naast het pension hadden ze wel wifi. In de aubergue in Gontan waar ik nu zit hebben ze wel wifi maar de ervaring leert als de code uit meer dan 6 tekens bestaat dan zullen veel mensen gaan zeggen dat ze geen wifi aan kunnen. Vanmorgen meteen in het begin moesten we even zoeken naar de goede weg. onze loudere spanjaard wilde over de weg verder gaan maar dat feest ging niet door. Ik had weg genoeg gezien. Even m,n boek geraadpleegd en terug naar het begin we hadden iets gemist. Daar zaten we zo op de goede weg. En daar begon het al omhoog, en dag is zo gebleven tot het einde toe. Heel geleidelijk aan naar weer een hoogte van 600 meter met op het einde een flink stuk bijna recht omhoog om bij de kapel uit te komen. Het is zaterdag dus veel mensen waren aan de wandel daar. Nu blijkt maandag in deze
streek een beetje een feestdag te zijn. Ook gaf een meisje aan dat het bij de kapel ladies day was maar dan moest je dus ook wel te voet naar boven zijn gekomen. Bij de kapel hadden ze ook een hele markt weggezet. Gelukkig hadden ze in deze aubergue wel weer gelegenheid om eens zelf te koken. Dus weer eens een goede pan pasta voor mezelf klaar gemaakt. De tocht begint ze,n tol te eisen m,n hooft lampje is er mee gestopt, en m,n schoenen zijn aardig op te raken.

dag 27

Zondag 28 september Gontan - Baamonde 40 km.
Gisterenavond is de discussie op gang gekomen wat je moet doen om deze dagen nog goed door te komen. Er komen twee korte afstanden die ik in een dag ga doen omdat alles bijna vlak is en die 40 km voor mij te doen zijn. De twee spanjaarden geven al te kennen dit niet te halen en zullen mee gaan tot Vilalba en daar blijven terwijl Nene de man uit Paraguay wel mee verder zal gaan. Om 7 uur aan de koffie in het cafe met z, n vieren. Manollo had meer tijd nodig en zij ga maar vast. Zou ons wel inhalen dacht hij. Maar ik had m,n zinnen op 40 km gezet vandaag dus daar heb ik geen afscheid van kunnen nemen omdat ik niet heb ingehouden om te wachten. Van Montero de oudere spanjaard 68 heb ik dat wel kunnen doen hij was met ons mee gelopen en af en toe hebben we even op hem gewacht zodat hij weer aan kon sluiten. Gaf aan last van z,n knieen te hebben en echt halverwege te stoppen en morgen verder te gaan ook had hij nog zo graag mee willen gaan naar Baamonde. Men had regen aangegeven in de middag maar toen wij vanmorgen om 7.00 uur weggingen was het al aan het regenen en 3 uur later was het toch weer droog en hebben we geen druppel meer gezien.
Dit was mijn bedoeling voor vandaag 7 uur weg en 9 uur later 40 km gelopen en nu nog 100km te gaan in 4 dagen en dat moet te halen zijn en zeker als we morgen de zwaarste route hebben met veel omhoog en omlaag en 41 km is de afstand. Vandaag een heel mooie route gehad.
groetjes Rene.

Dag 28

maandag 29 september Baamonde - Sobrado dos Monxes 42km
Dit was in ons route boekje aangemeld als de zwaarste dag. Nu heb en we daar gisterenavond geen rekening mee gehouden en hebben met een groepje een paar borrels gedronken en samen gegeten. Dan komt alles op tafel wat iedereen nog in bezit heeft e me deelt alles met elkaar. Dat zijn heel gezellige avonden. Wel om 6 uur uit de slaapzak om te kunnen starten om 7 uur. Koffie zouden we pakken in het cafe aan de overkant.
Gabriel een amerikaanse jongen zou met nene en mij meelopen he ook heel duidelijk gezegd dat hij wel klaar moest staan. Ja hij binnen en wij buiten. Enkele uren later toen wij aan de koffie zaten kwa hij met een fransman voorbij lopen. Had geen water meer en nog niets gegeten. moet nog iets leren. Net als ik s,middags in het cafe stond een computer met printer. En ik moest nog een boarding pass hebben voor het vliegtuig terug. Gabriel zou wel even mee helpen dus ik dacht via ryanair even proberen maar geen resultaat. Dus zaterdag niet mee terug. Even contact met het thuisfront bleek het vueling te zijn, binnen 2 minuten een boarding pass. We slapen vanavond in een groot klooster met 70 personen.De wandeling vandaag was geweldig over paadjes en door bossen. Oom al was hij zolang met veel plezier gelopen vandaag samen met Nene enhet laatste stuk met Gabriel erbij. Nu nog in totaal 62 km tot Santiago waar ik 3
dagen over ga doen, en ik denm samen met Gabriel.
groetjes Rene.

  • 29 September 2014 - 21:15

    Franca:

    Wat een leuke verhalen ! Ik geniet er steeds weer van. Wel fijn dat je weer bijna terug komt.
    We zien je snel en proosten dan alsnog op je verjaardag!
    Geniet nog van je dagen en succes. Groetjes van de schaapjes.

  • 29 September 2014 - 23:13

    Pieter En Trudy:

    Hé ouwe reus, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog een paar dagen en dan ben je weer in Santiago. Zeker wel weer een dubbel gevoel.
    In ieder geval een mooie prestatie ,waar je nog lang van kunt nagenieten.
    Buen camino!
    Pieter en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sobrado

Rene

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 34079

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Oktober 2014

onderweg van biarritz naar santiago

02 September 2014 - 04 Oktober 2014

onderweg van biarritz naar santiago

Landen bezocht: