dag 14, 15 & 16 - Reisverslag uit La Franca, Spanje van Rene Kok - WaarBenJij.nu dag 14, 15 & 16 - Reisverslag uit La Franca, Spanje van Rene Kok - WaarBenJij.nu

dag 14, 15 & 16

Blijf op de hoogte en volg Rene

17 September 2014 | Spanje, La Franca

Dag 14

Maandag 15 september Boo De Pielagos - Cobreces 44km
Een heerlijke maaltijd gehad van Maria in de zeer goede auberge. Ze had zelf enkele t-shirts gestreken, moet het niet gekker gaan maken en de was had ze dus ook nog gratis gedaan. Omdat je in de aubergue bent lig je ook vroeg in je bed want om 9 uur was het licht al uit.
Maria kwam ook nog met enkele tips om de routes wat in te korten waar dan veel belangstelling voor is want de volgen morgen moet iedereen wel weten wat men gaat doen. Er zat zelf een trein reisje bij van de ene plaats naar de andere scheelt je toch 4 km of hier een uurtje lopen. ook kleine stukjes waar je creatief mee om kunt gaan maar volgens mij is de route daar niet voor bedoeld gezien zijn kunst historische waarde. Zelf wel even staan te twijfelen tot Pierre een fransman vroeg of ik met hem mee wilde lopen geen stukjes wegmoffelen gewoon lopen. Ook Jan een Pool is met ons mee gegaan en de rest mag het op hun eigen manier doen. Het was mijn bedoeling al om van iedereen afscheid te gaan nemen dat is nu alleen iets eerder gebeurd omdat onze wegen zich gingen scheiden. Van Jan en Pierre
afscheid genomen na de koffie om 10.30 uur in Polanco. Mijn tempo was iets hoger en ik zou toch verder gaan dan zij. In een gestaag tempo naar de eind bestemming gelopen en wel zeer allert op de dingen die er onderweg te zien zijn. Ook moet je nu alleen goed kijken dat je de goede wegen neemt.
Groetjes Rene.

Dag 15

Dinsdag 16 september Cobreces - La Franca 43 km
Doordat er in de aubergue niemand aanwezig was toen ik daar aan kwam gisteren was ik zeer verbaast enkele bekenden te zien. Ze hadden een kaartje voor 1 halte maar de trein stopte daar niet. Met als gevolg dat ze nog meer stukjes minder hoefde te lopen. De restaurantjes waren gisteren allemaal gesloten dus het was water en brood voor iedereen. wel een flesje cola en een zak chips in een of ander winkeltje op de kop kunnen tikken omdat ze ook niet meer had in naar assortiment alleen heel veel praat met anderen want ik kan me niet voorstellen dat er iemand voor de boodschappen komt. gisteren en vandaag veel alleen gelopen dat me prima bevalt. Toch wel beter op letten want ben eenmaal een uurtje gaan zwerven. Dat is dan meteen op het eind van de dag als je toch al een beetje moe begint te worden. Ze zijn een snelweg aan het aan leggen en aan de over stond het bordje niet gezien. Zit weer in een heel simpele aubergue helemaal alleen dat wordt dus wassen -eten-verslag maken -route morgen plannen- spullen na kijken -slapen. Er begint wel een patroon in te komen maar een beetje is niet erg. Mijn materiaal dat ik nu bij me heb is prima hoef mijn slaapzak niet iedere keer te naaien. en mijn rugzak is geweldig. Alleen de dop van mijn stok moet ik af en toe een beetje bewerken, ik had bij een schoenmaker al een klein rondje geknipt dat ik er in kon leggen en met tape alles weer vast gezet.
groetjes Rene.

Dag 16

Woensdag 17 september La Franca - Poo 23 km
Er was gisteren avond toch nog iemand bij gekomen in de Aubergue in La Franca. Jan uit Polen, een man van 70 jaar oud die aan het wandelen is vanaf lourdes. Hij gaat niet meer zo snel maar op die leeftijd is dat ook helemaal, niet meer nodig, Vroeg wel of hij vanmorgen het eerste stukje mee mocht lopen want hij was bang dat hij de route niet gevonden kon krijgen omdat hij de avond ervoor in het donker was gestopt. Geen punt want ik zou vandaag toch een rustig dagje inplannen na twee zeer intensive dagen, meer dan 100km in drie dagen wil zeggen dat ik dagen over heb als ik in Santiago ben en dat is nu ook weer niet de bedoeling. dus een beetje spelen met de routes en goed kijken waar je kunt slapen. Een route die in het begin door enkele kleine dorpjes ging en nadien een heel stuk langs de kust over de zogenaamde grand route die dwars door europa loopt. Iedere grand route heeft zijn eigen nummer en sluit aan op de andere routes.
Ik ben wel met Jan de Pool gestart maar ons basis tempo was toch iets teveel verschillend zodat ik na een tijdje afscheid van hem heb genomen.
wel zou hij naar dezelfde aubergue komen als dat ik me had voorgenomen.
Ben in Andrin op mijn gemak koffie gaan drinken en heb een tijdje met 2
duitsers zitten praten zij aan het bier en ik aan de koffie, verschil moet er zijn. Je kunt bij deze aubergue je eten en al regelen, samen eten is ook wel zo leuk.
groetjes Rene

  • 17 September 2014 - 18:45

    Franca:

    Fijn om te horen dat het goed gaat. Succes en fijne wandeltocht. We hopen nog heel wat verhaal te mogen lezen van je! Groetjes van ons allen

  • 18 September 2014 - 07:43

    Annette:

    Leuke verhalen en leuke foto's! Zet em op!

    Groetjes Annette

  • 21 September 2014 - 12:46

    Carina:

    Hey wandelaar, het is weer leuk om je reisverslagen te lezen.
    Wandel ze en geniet ervan!

    Groetjes Carina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, La Franca

Rene

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 34076

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Oktober 2014

onderweg van biarritz naar santiago

02 September 2014 - 04 Oktober 2014

onderweg van biarritz naar santiago

Landen bezocht: