dag 29 & 30 - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Rene Kok - WaarBenJij.nu dag 29 & 30 - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Rene Kok - WaarBenJij.nu

dag 29 & 30

Blijf op de hoogte en volg Rene

01 Oktober 2014 | Spanje, Pedrouzo

Dag 29

dinsdag 30 september Sobrado dos Monxes - Arzua 23 km.
Gisterenavond in het cafe aan de overkant van het klooster even een verslag zitten maken en naar Joyce gestuurd met enkele foto,s. We gaan een half uur later starten omdat we tijd genoeg hebben. Nu starten we nog steeds in het donker. Het is hier pas net na 8 uur behoorlijk licht om te gaan lopen dus we hebben de zaklampen nog steeds nodig. S,morgens voor we vertrekken probeer ik al om iets gegeten hebben. En ja hoor een maand stokbrood in Spanje kost je een vulling, stuk afgebroken. Met z,n vieren gestart en alleen Nene is verder gegaan in Arzua omdat hij donderdag al in
het vliegtuig wil zitten. Het eerste gedeelte van de tocht was weer afwisselend maar de laatste 10 km zijn over een smal landbouw weggetje gegaan《 asvalt 》en dat is met die lange stukken niet zo prettig te lopen.
Heb bij de farmacie even op een weegschaal gestaan in dit stadje. Zal wel kloppen ?? maar ik meet 168 lang en m ,n gewicht is 75,6 dus conclusie
4 cm gekrompen en 6.4 kg afgevallen. Gewicht zal er wel weer aankomen maar groeien 4 cm wordt twijfelachtig. Vanmiddag even het stadje in geweest en boodschappen gedaan om te eten vanavond en ontbijdje voor morgenvroeg. In het stadje verder is dus totaal niets te zien wel komen hier verschillende routes van de camino bij elkaar dus er zijn heel veel pelgrims aanwezig die allemaal een slaapplaats aan het zoeken.
groetjes Rene.

Dag 30

woensdag 1 oktober Arzua - Pedrouzo 20 km
Gisteren in de aubergue een keuke waar tenminste pannen aanwezig zijn om te kunnen koken. In de meeste hebben ze wel een keuken maar verder da ook niets. Ze denken dat wij de pannen van thuis mee nemen. Ook vandaag na onze korte tocht van 20 km weer een prima onderkomen gevonden. Dit zijn dan meestal de prive adressen die tussen de 8 en 12 euro kosten. Maar zij hebben wel net iets meer dan de gemeente herbergen.
Meestal is er wifi hebben drank automaten en is altijd net iets verzorgder als die van de gemeente. Maar daar staat dan ook een prijs tegenover van 3 tot 6 euro. Het zijn de laatste plezierige wandelingen naar het einde van de tocht van ongeveer 900 km. Vandaag een afwisseling tussen bossen met hun rots of zandpaden en het overbekende asvalt. Doordat de routes bij elkaar zijn gekomen is het nu een stuk drukker op de pad geworden en gaan mensen al eerder een plaats zoeken om de nacht door te kunnen brengen.
Morgen zullen we proberen om voor de mis van 12 uur in Santiago te zijn.
Onderdak heb ik al geregeld voor de komende twee dagen. Vlak bij het plein is een aubergue waar we voor meerdere dagen terecht kunnen. Het is voor twee nachten omdat ik zaterdag pas naar Brussel vlieg. Vandaag omdat ze hier ook een prima keuken hebben koken we weer zelf wat ook wel net zo leuk is.
Groetjes Rene

• 02 Oktober 2014 - 10:39

Janneke:

Heeeeeel veeeeeeel wandelplezier nog met de laatste loodjes, Rene!! Hopelijk nog een mooi stukje zonder asvalt.... :-)

• 02 Oktober 2014 - 12:02

Caminofrans:

Ola Pelegrino René,

Je zal nu wel je entree in Santiago hebben gemaakt! Ik heb enorm genooten van je prachtige verhalen en avonturen. Het zal heerleik zijn om op je DOEL aan tekomen!!
    dat er wel keukens zijn maar geen pannen heeft te maken dat er veel klap lopers zijn die alles meenemen wat zei maar kunnen. Je ziet ook dat het laatste stuk voor schoolreisjes wordt gebruikt. Je zied dan kinderen met pannen lopen! maar het mag de pret niet drukken. Ik vind het goed dat je hem helemaal uitgelopen hebt. Zelf het ik een aantal keren moeten sjoemelen.
    Vier je feest vandaaag in de prachtige stad!
    Gegroet,
    Caminofrans